Inge, interieurmedewerker

 

“Van thuis uit hebben we van jongs af aan geleerd om te werken.  Tijdens mijn studentenjaren werkte ik al in de horeca.  Na mijn opleiding ‘Handel’ was ik een 18-tal jaar in de commerciële sector aan het werk, in combinatie met een 2de job in de horeca.  Toen ik zwanger werd van onze zoon, Guillaume zegde ik de horeca vaarwel en bleef ik nog even actief in de commerciële sector. 

Via mijn buurvrouw, Veronique kreeg ik te horen dat ze iemand zochten in de interieurzorg van het woonzorgcentrum in Elverdinge.  Ik was klaar voor een nieuwe stap en waagde mijn kans.  Ik mocht er meteen starten!  De overstap van de commerciële naar de sociale sector was voor mij volledig nieuw en bleek een grote uitdaging.  In het begin was het wat zoeken om mijn weg te vinden.  Zowel letterlijk als figuurlijk.  Maar ik kwam er terecht in een goed team en gaf het wat tijd.  Uiteindelijk kwam ik er op mijn pootjes terecht (lacht).

Ik leerde ondertussen heel wat mensen kennen want ik werd als ‘vlinder’ ingezet en kwam op alle verdiepingen langs.   Sinds 2019 maakten we als voorziening de kanteling.  Zo werd de kringwerking in het leven geroepen. 

 

Inge

 

Met de kringwerking willen we een huiselijke, vertrouwelijke en herkenbare omgeving bieden. Elke kring bestaat uit een kleine groep bewoners, met een vast team van medewerkers. De bewoners van de kring kunnen samen eten, samen aan activiteiten deelnemen, enz.  Je kiest als bewoner uiteraard zelf of je hieraan deelneemt of niet.  De keuze ligt volledig bij de bewoner.

Tijdens mijn carrière mocht ik al zorgdrager zijn van enkele bewoners.  Zo maak je actief deel uit van het zorgteam.  Hoe je dit invult, mag je zelf bepalen.  Zo ging ik geregeld langs bij de bewoner en gaf hem/haar wat extra aandacht, bracht ik geregeld iets mee, enz.  De dankbaarheid die je hiervoor terugkrijgt, is onbetaalbaar!  Ik ben oprecht blij dat ik deze kansen kreeg en zo deel uitmaak van de zorg voor onze bewoners.

Toen Katrien, de verantwoordelijke van de interieurzorg op pensioen ging, nam ik haar poetswerk over.  Wat later kreeg ik de vraag of ik het zag zitten om haar op te volgen als voorwerker.  Ik ging op het voorstel in.  Tot mijn takenpakket bestaat het opvolgen van de planning van ons interieurteam.  Ons team bestaat uit 9 medewerkers.  Vb als een collega ziek valt, dienen we de taken te herverdelen.  Als een nieuwe kamer wordt ingenomen, zorgen we ervoor dat de kamer piekfijn in orde is.  Daarnaast help ik het team aan- of bijsturen, houd ik de bestellingen bij,...  Een drukke maar gevarieerde job!

 

 

De extra verantwoordelijkheid heeft me vaak wat stress maar gelukkig voel ik me gesteund door de collega’s om me heen.  Ik leg de lat hoog voor mezelf en kan niet altijd loslaten.  Ik heb het graag afgewerkt en haal daaruit veel voldoening (lacht). 

Ik ben blij dat ik dit mag blijven combineren met het poetswerk.  Ik hou ervan om actief te blijven op de werkvloer.  Ik neem de openbare ruimtes en burelen voor mijn rekening.

Ja ik ben tevreden met de kansen die ik kreeg.  We doen er alles aan om iedereen een goede, nieuwe thuis te geven.

Enkele weken geleden ben ik fiere ‘omi’ geworden van mijn allereerste kleinzoon, Justin. 
Ik ben er zo trots op!”

Inge De Caesteker, interieurmedewerker

Krijg je niet genoeg van deze verhalen?  Volg onze Facebookpagina.

 

leftsidecontent rightsidecontent